Universal studio's, geweldig, maar pech

1 april 2015

De derde dag werd gevuld met pret in universal studio's , een geweldig pretpark als je van achtbanen en film houdt. Super dus voor Daphne en mij, maar minder voor Paul. In het verleden waren er veel rustigere attracties over allerlei film onderwerpen, over effecten en hoe ze iets deden. Daar waten er nog twee van en de rest was veel heftiger. En als je dan denkt , een soort piranha gebaseerd op Popeye moet kunnen... Kom je bedrogen uit. Niet qua beweging of misselijkheid , maar er is geen kans dat je er droog uit komt. Alles is er op gericht om je er helemaal doordrenkt uit te krijgen... Gelukkig was het goed weer. Ze hebben er ook bijna alles van Harry Potter nagebouwd en kunt van het ene park naar het andere met de hogwart express. Het is alsof je in de film loopt. Maar het mooiste vonden Daphne en ik toch wel de vele attracties waarin je helemaal in de film zit, 4D + zullen we zeggen. Zo zit je in een achtbaan karretje en ga je door de Harry Potter film achtervolgd door van alles en nog wat met speciale effecten als mist, warmte etc. Je beleefd het helemaal alsof je er middenin zit. Hetzelfde voor Spider-Man en andere thema's . Gelukkig hadden we een expres pass , zodat Paul niet te lang hoefde te wachten. Als je niet zoals wij twee parken op 1 dag wilt doen, kun je ook wel zonder die pas, als je als single rider gaat. Die rijen zijn korter, omdat ze die mensen gebruiken om gaten te vullen in de karretjes, maar dan zit je dus meestal niet bij elkaar in het karretje , wel vaak in dezelfde rit of achter elkaar. Helaas was ik zo dom om mijn tas en camera aan het zelfde haakje in de wc te hangen en alleen mijn tas weer mee te nemen. Tenminste dat is wat ik denk dat er gebeurt is, want anders kan ik niet verklaren waarom ik hem een uur of zo later miste. We hebben daarna snel achter elkaar een paar attracties gedaan waarbij geen tijd was voor foto's en alles in de tas moest zijn . Tot op vandaag heeft niemand hem daar af gegeven, helaas, ik had gehoopt op eerlijke mensen. Op dinsdag hebben uitgeslapen , rustig door een winkel en eet gebied van Disney gelopen, nog wat geshopt, Daphne op het vliegveld afgezet en naar Gainesville gereden. Zo naar Invivo, onze spoelenFabriek voor een kort bezoekje en dan aan het eind van de dag naar oude bekenden in Titusville. Dus wat rustiger allemaal de komende dagen en maar duimen dat de  camera nog boven water komt, want ik heb geen Back-up