Kennedy space center

3 april 2015

op woensdag eerst even een kort bezoek bij mijn collega's van Invivo in gainesville. Met Paul een rondleiding gehad en vervolgens rustig naar Titusville gereden naar Bill en Els van Engelenburg. Wij hebben hem leren kennen in 1988, toen we met de ouders van Paul en Ivo op vakantie waren in Florida. Hij had toen een motel genaam Space Shuttle Inn in Titusville met thema kamers en een mini space shuttle. Jaren later hebben we er nog met de kinderen twee heerlijke weken doorgebracht in een huis vlakbij het motel. Helaas is dat motel in andere handen, autootjes en themakamers zijn er niet meer , maar Bill en Els zijn altijd bevriend gebleven met de ouders van Paul en ze hebben samen een camper gehad. Inmiddels op leeftijd, maar ontzettend actief nog op de aandelenmarkt en met liefdadigheid . Hij is dit jaar voorzitter van de plaatselijke Rotary. Ze wonen prachtig op de 12e verdieping in een penthouse met uitzicht op Merritt Island en het Space centrum en we mochten daar een nachtje slapen. Een heel hoog "dit wil ik later ook " gehalte. Ruim penthouse, prachtig uitzicht en beneden de dolfijntjes zien zwemmen. Het was heel gezellig en Els gaf ons de tip om de volgende ochtend weer eens naar Kennedy Space center te gaan. En dat was zeer de moeite waard. Er was nog steeds een bustocht langs de lanceer platformen , maar ook twee nieuwe gebouwen met heel veel informatie. 1 over de Apollo missies en landing op de maan en1 over het space shuttle programma, met de Atlantis als middelpunt. Er waten veel interactieve dingen te doen, zoals landingssimulaties, besturen van de robot armen etc. Ook een salaris van een lift-off. Heel interessant en ze werken nu toe naar een nieuwe raket, die in 2020 gelanceerd moet worden. Vervolgens naar het vliegveld gereden, naar Washington, waar we vandaag rustig aan doen, naar Baltimore rijden en vanavond met Daphne naar het national aquarium gaan. Morgen eerst met Daphne mee naar bootcamp, dan naar de dutch Market bij de amish en ' s'avonds naar de film. Het programma voor zondag en maandag is nog niet rond, maar maandag middag is het uit met de pret en vliegen we weer terug

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl