Baltimore

5 april 2015

Op vrijdag rustig aan gedaan, het was koud en regenachtig in Washington. Ik gad geënt ontbijt geboekt bij de kamer , dus aan het eind van de ochtend rustig op pad voor een diner of iets dergelijks. Helaas een weg gekozen, die druk was en niets geschikts had, dus door gereden naar de Arundel Mills outlet tussen Washington en Baltimore in. 200 outlet winkels, en dan geen kleintjes in een prachtig overdekt complex. Daar gelunched of liever gezegd gebrunched bij de cheese cake factory, de porties waren weer veel te groot, dus maar de helft gegeten , van een heerlijke salade. Daarna even de mall in, nieuwe wandelschoenen gekocht en me verbaasd over een gigantische outdoor winkel. Je kunt het vergelijken met de Wit in Schijndel zonder de tenten en caravans , maar toch anders , erg Amerikaans, met rijen vis spullen, hengels, dobbers enzo , rijen jacht spullen, wel 100 of meer jachtgeweren, camouflage kleding, en verder alles voor outdoor en kamperen. Echt gigantisch.

Vervolgens 3 stukken heerlijke cheesecake opgehaald om bij Daphne te eten en naar haar doorgereden. Ik moet zeggen, ze zijn heerlijk, maar ook machtig, dus we nemen er af en toe een hapje van . Ze zijn nog niet op. Met een taxi naar de stad, is goedkoperdan parkeren en dat is ook lastig. Het nationale aquarium bezocht, ook enorm, met onder andere een haaien tank, dolfijnen show en tropisch regenwoud. Heel mooi en op vrijdag avond kun je voor 17,50 ipv 35 dollar naar binnen. Daarna heerlijk gegeten bij de Braziliaan en om uit te buiken een half uur terug naar huis gelopen.

Op zaterdag, na een ouderwets bakje havermout naar Jogn Hopkins gelopen om daar mee te doen aan de bootcamp. Daphne is daar lid van de sport school en mag gasten mee nemen, dus voor 5$ mochten we een uurtje afzien in de basketbal zaal van het complex onder leiding van een gespierde kundige neger. Paul kreeg af en toe nog 1 op 1 advies van een assistente. Het was niet druk, 7 personen maar, normaal een stuk of 10, misschien vanwege het paasweekend. Een uur afwisselend af zien, alle oefeningen 30 sec, met uitzondering van wat renoefeningen en touwtje springen tussendoor. Ik zou dit wel elke week willen doen, maar dit was wel iets lichter dan normaal zei Daphne . Goede afwisseling van oefeningen en heel goed advies voor alternatieve oefeningen voor Paul omdat die last van zijn heup en schouder had. Na het sporten , douchen en een paar hapjes van onze cheesecake als lunch, richting Lancaster om bij de Amish te kijken. Uitleg gekregen in een soort museum dorpje door een onderwijzer die leuk kon vertellen. Zo zijn er nog zo'n 33000 in deze streek en 36000 in Ohio, waar ik een aantal jaren geleden was geweest en waar ik ze veel meer op straat en in de winkels zag. Hier leek er meer een toeristen ding, maar hier en daar zagen we ze toch gewoon bij hun huis . Ze leven dus zonder electriciteitsnet om de verlokking van de Engelsen , zoals ze de niet Amish noemen , buiten te houden. We kregen een Amudh huis te zien met oplossingen voor het gebrek aan electriciteit , uitleg over kleding etc. Erg interessant . Vervolgens nog wat daar rond gereden, gegeten en naar de filmin een grote bioscoop met heerlijke stoelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl