Veel gebeurd, weinig geschreven

1 april 2015

Er was lang geen tijd om te schrijven. Op vrijdag zijn we rustig van Palm Beach naar Orlando gereden. Het viel ons op dat Orlando en Miami erg druk zijn geworden. Niet gek natuurlijk , als je bedenkt dat onze laatste keer 18 jaar geleden was. Het hotel was eigenlijk een timeshare motel ,al jaren oud, maar een prima keus. Het was schoon, had een goed bed en een aparte woonkamer met slaapbank en volledige keuken . Voordeel voor Daphne : geen last van het gesnurk vsn pa en ma en in het algemeen , gewoon gelegenheid om ' smorgens snel 'thuis' te ontbijten. Het lag op 10 minuten van Animal Kingdom, dus prima locatie en voor Orlando begrippen niet idioot duur. Aan ons de uitdaging om 4 parken in 2 dagen te doen . Dit zou ik niemand aanraden, maar voor ervaren Disney gangers met goede conditie wel te dien, als je niet alles hoeft te zien. Zo is de truc om in de eerste en laatste uren zo veel mogelijk te doen. Waar we niet aan hadden gedacht was dat het Spring Break periode was,  voorjaarsvakantie voor Amerikanen, nog meer gespreid dan bij ons. Zo hadden twee collega's van Daphne kinderen op school in Baltimore , die ieder een andere week vrij hadden , dus zelfs in 1 stad niet dezelfde week. Maar goed, dit heeft als nadeel dat er meer mensen in het park zijn, maar de openingstijden langer. Magic Kingdom was open van 8-12 op zaterdag , terwijl mensen uit Disney hotels nog de mogelijkheid hadden om tot 2 uur te blijven en op zondag konden die er al om 7 uur in en was het voor iedereen tot 1 uur open. Dat hebben we niet gehaald. De andere parken waren open van 9-9. We besloten te starten in Animal Kingdom,dat je je moet voorstellen als een combinatie van Burgers Busch en de Beekse Bergen op zijn disneys, prachtig opgezette safari en rails langs dieren met hier en daar een roller coaster en ergens een gebied met nog wat kermisachtige attracties, wat voor ons niet had gehoeven en waar we dussnel klaar waren. Vervolgens rond een uur of 2,3 naar Epcot, een combinatie van showcase van gebouwen van uit een aantal landen en toekomstachige attracties. Nu zijn er niet veel attracties in dat landen gedeelte, vooral eten en shoppen met hier en daar een film over het land , maar het is mooi opgezet en ik denk voor Amerikanen wel leuk, maar wij hadden het al eens gezien, dus daar konden we snel door heen. Gewoon niet alle films kijken. Verder zijn er nog wat heftige snelle attracties gericht op racen en ruimte training met lange wachtrijen en die hebben we ook overgeslagen. Wel rustige attracties gedaan, door een groot aquarium, gebaseerd op finding nemo en 1 over het land en innovatie. Om 9 uur prachtig vuurwerk gezien en daarna weer snel naar Magic Kingdom om nog wat attracties te doen. Zo laat op de avond worden de rijen namelijk korter en ze laten je tot 12 uur de rij in gaan. Dus uiteindelijk waren we om kwart over 1 in het hotel. Ik vertel het nu vrij kort, maar we hebben heel veel gezien en gedaan die dagen en gemiddeld meer dan 20 km per dag gelopen. We hebben heel veel gezien en gedaan, de volgende dag hebben we het van 8 tot 11 volgehouden. Helaas niet veel foto's gemaakt met mijn telefoon