Oefenen voor Disney

27 maart 2015

Gisteren was een reisdag. Rustig opgestaan, ontbeten en nog wat gelezen in het zonnetje. Vervolgens in een kwartiertje naar de autoverhuur, waar alles boven verwachting snel verliep. Dus keurig twee uur voor vertrek in San José en dat was nodig ook. Eerst een lange rij voor het betalen van de luchthavenbelasting, vervolgens voor het inchecken n afgeven van je bagage, dan voor de douane en als laatste voor de security. Die voor het boarden hebben we maar overgeslagen. Uiteindelijk waren we namelijk om 10 over 11 door al die rijen heen en zou het boarden om 11:17 beginnen voor een vlucht die om 12:02 zou vertrekken, maar ik had nog Colones die op moesten en dat kost even tijd, dus kwamen wij om 11:40 - 11:45 aanzetten bij de gate en bleken toen met een ander echtpaar de laatste passagiers te zijn. We zaten ook niet naast elkaar, vliegtuig propvol en ik blerk nog uitverkoren te zijn om daar weer een body check te krijgen. Niet duidelijk waarom , ook gandbagage werd nog eens gecontroleerd. Verder een prima vlucht, ik zat aan het raam en had prima zicht op de everglades , Keys en andere stukken eiland onderweg . De douane etc in Miami hield ook niet al te lang op, zodat we daar binnen een uur na aankomst in de huurauto zaten, op weg naar het noorden via de kust. Miami Beach en zo, dure auto's , boten en    Veel dure grote hotels. Voor deze nacht hadden we niet gereserveerd, en omdat de prijzen hier belachelijk hoog liggen en omdat we niet wisten hoe ver we wilden rijden. Dat resulteerde in een late zoektocht in het donker en toch een dure Best Western in Palm Beach. Vandaag rustig aan richting Orlando , inchecken, oriënteren en vanavond Daphne ophalen van het vliegveld daar voor 3 dagen pretpark. Waarschijnlijk is er dan geen tijd voor verslagen , want Disney World is open van 9-12 ' s nachts en op zondag zelfs van 8- 1 's nachts en wij willen natuurlijk volop genieten van die prijzige kaartjes. krijg je wel veel uren voor je geld. Ben benieuwd hoe we dat vol gaan houden, maar een marathon zullen we wel weer lopen dit weekend en genieten doen we zeker ook.

1. Henri Matthijssen:
    29 maart 2015
    Veel plezier in Disney! Ben benieuwd naar de nieuwe attracties.