Opvangcentrum en canopy toer.

15 maart 2015

vandaag een vol dagje. Eerst even narr en klein marktje met organische produkten in puerto viejo. Daar zouden we Wendy ontmoeten , die van daaruit met ons mee zou gaan. Helaas was Lynn de lange reisdag heen en weer naar san José ( twee keer ruim 4 uur, uren in de rij staan om haar vlucht om te boeken en door het gebied gereden waar de als nog steeds naar beneden komt) niet goed bevallen. We besloten dus dat Wendy bij Lynn zou blijven en wij alleen naar het dieren opvangcentrum zouden gaan. Het centrum is per ongeluk ontstaan , omdat de dorpsmensen gewonde dieren naar twee biologen brachten die zich aan de rand van puerto viejo hadden gevestigd, jaren terug. Inmiddels is het uitgegroeid tot een centrum dat allerlei dieren opvangt en zoveel mogelijk terug plaatst in het wild. Er werken heel veel vrijwilligers, die helpen met de verzorging en opvoeding. En als terugplaatsing niet meer mogelijk is blijven ze daar. Heel interessant en natuurlijk ook schattig om te zien. Vervolgens even terug naar ons huis en om half 2 de canopy tocht. Eerst een tijd met een busje en jeep over deels slechte wegen, eindigend bij een gebied van terraventuras , waar een tocht van platform naar platform was uitgezet, met wat korte hikes tussendoor. Twee uur zwieren en lopen, heel gaaf. Net voor donker Wendy nog even ons optrekje laten zien en daarna wij even dat van wendy, wat rijst gemaakt voor lynn, en de laatste keer uit eten in het gezellige puerto viejo. De eerste droge dag!!! Terwijl ik dit schrijf, de dag erna regent het al weer, maar vandaag is een reisdag, dus zo erg is dat niet. Ben benieuwd of we nog last van de vulkaan hebben. We komen waarschijnlijk ook binnen de we afstand.