28 november van Swaziland naar st lucia

28 november 2015 - Saint Lucia, Zuid-Afrika

Om half  8 vertrokken voor een rit van 380 km naar st lucia. Eerst een half uur onverhard het park afgereden met wat stops voor foto's van een wrattenzwijn en bokken. Vervolgens 3 uur tot de grens, weer twee keer auto uit, stempels verzamelen voor je de grens over gaat. Dat gaat zo: slagboom, mannetje of vrouwtje geeft je een briefje met daarop een 2 voor het aantal personen en je kenteken. Je moet parkeren, een kantoortje binnen, deze waren moderner dan waar we het land in kwamen. Dan volgt de paspoortcontrole, stempels in je paspoort en 1 op het briefje, vervolgens naar het volgende loket om een stempel van de douane beambte te halen op je briefje, auto weer in. Bij volgende slagboom, briefje inleveren . Dan ben je Swaziland uit en volgt hetzelfde ritueel voor zuid Afrika in. Dan verder over prima weg, met korte stop voor lunch naar st lucia, waar we om 2 uur zijn aangekomen. Even uitgerust en vervolgens het dorp ingelopen om wat activiteiten te boeken en onze boottocht te vervroegen. Het programma voor de komende dagen ziet er als volgt uit: morgen 7:30 ontbijt, 8 uur naar boor, 8:30 boottocht langs nijlpaarden en krokodillen, 10:30 terug, dan gaan we zelf de wetlands in met de huurauto en hopen wat te zwemmen in zee, om 16:00 worden we opgehaald voor een sunset drive door de wetlands en misschien zien we dan eindelijk een luipaard. Maar ook off road door de wetlands met gids, tussen 8 en 9 terug. Dan worden we de dag erop om 5 uur opgehaald voor een safari met ontbijt en lunch en zijn we om 3 uur terug. Ik denk niet dat we die middag nog veel doen. Vandaag ook niet meer