27 november dagje Swaziland mliliwane reservaat

27 november 2015

27 november Swaziland rustdag, uitslapen, om 8 uur ontbijt en om 9 uur een hike van tweeënhalf uur. Het was maar 6.8 km, maar af en toe flink klimmen of dalen, ongelijk terrein etc. Vooral in het begin relatief vlak met veel dieren om ons heen. Vervolgens lunchen bij een winkelcentrum in de buurt, even water gekocht bij de supermarkt pick and pay. Ook nog even naar een kaarsenmakerij geweest met vele andere handwerken. Mooie batik kussenslopen gekocht op weg er naar toe. Bij terug komst in het natuurreservaat wilden we nog even rondrijden, maar de kaart klopte niet erg en de weg die we wilderijden bleek toch te ruig. Dus opeen gegeven ogenblik maar omgedraaid, omdat de auto de heuvel toch echt niet haalde. Gelukkig was er net daar een stuk gras waar we konden keren, want op die weg was nergens ruimte om een tegenligger te laten passeren, laat staan keren. Het was smal en heuvelachtig. 'S avonds weer net als de vorige avond gegeten in het reservaat , een lekker buffet, soepje, salades, 3 soorten vlees, gemengde groente en een soort cake pudding toe. Gisteren impala stirfry, gebakken reepjes dus, vandaag impala koteletten. Maar ook kip en rundercurry.