Uit de hand gelopen strandwandeling

24 maart 2015

Gisteren wilden we wat strandjes in de buurt bezoeken. Het tweede was Playa Ujita, met een stuk strand in de vorm van een walvis staart, zie foto, daar kun je alleen bij eb naar toe. We waren er dus om kwart voor 10, auto geparkeerd, kaartje voor het nationale park gekocht, want dat is dit stuk kust en het strand opgewandeld. Dan kijk je richting zee, loopt naar de staart en weer terug. Maar na een tijd langs het water te hebben gelopen zagen we niet meer waar we er op waren gelopen. Wel zagen we een pad net achter het zand in de schaduw, waar we maar zijn gaan lopen. Om een lang verhaal kort te maken: ruim 2 uur later waren we weer bij de auto. Het bleek dat we er bij de rivier in waren gekomen, richting vin en terug, de ingang voorbij, het pad op richting de ingang van Playa colonia bij de bruine weg, vervolgens weer terug naar de goede ingang, maar terug naar de verkeerde kant gestuurd door zowel landarbeiders als de politie, toen we in gebrekkig Spaans de weg naar Ujita vroegen. Bij de ingang van Playa colonia het gefotografeerde kaartje gevonden en terug gelopen. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen, alleen wel zere voeten omdat we dit op slippers deden, dus de rest van de dag lui met een boek bij het zwembad gelegen. Zo naar een indianendorp waar ze maskers maken en katoen verwerken tot tassen etc.