24 november dagje safari's

24 november 2015 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

24 november dagje safari's . Om half 6 de wekker gezet, want on 6 uur gingen we wandelen met een gids rondom het guesthouse . Hij vertelde over sporen, planten en dieren. We zagen zebra's, een broedend struisvogel paar, antilopen, wildebeesten. Om half acht waren we weer terug voor het ontbijt. Om half 9 in de bus naar een opvangcentrum voor dieren. De rondleiding begon om half 10 met een prachtige inleiding door een bevlogen eigenaar. 47 jaar getrouwd, zijn leeftijd noemde hij niet, een prachtig heer, die met passie over zijn dieren sprak. Stropers zijn nog steeds een groot probleem. Hij krijgt bijvoorbeeld dieren die in een val gevonden zijn. Minder was het aaien van de cheeta, het voeren van de gieren, maar ja wel aardig. Om 1 uur weer terug voor de lunch en om 3 uur werden we naar een groter privé reservaat gebracht voor een rondrit met een jeep van 3 uur. Binnen een half uur zagen we 4 van de big five, de olifant, neushoorn, buffel en leeuw, daarna was het wat rustiger. Helaas de luipaard niet gezien, wel andere dieren en een prachtige zonsondergang. Bij terugkomst een braai , met alle gasten buiten in een cirkel tafeltjes om het kampvuur. Niet zoals de locals, maar toch gezellig en lekker.