23 november Panorama rooute

23 november 2015 - Graskop, Zuid-Afrika

Door gebrek aan goede WiFi onderweg wat vertraagd... 23 november van hazyview naar thornhill guesthouse, in Guernsey . Op aanraden van Gavin , eigenaar van laughing waters, niet via hazyview richting Panorama route, maar eerst terug naar sabie , omdat de weg van sabie naar graskop mooi zou zijn . Dat klopte; nog even een wandeling gemaakt naar een waterval. Ook Pilgrims rest moesten we vermijden , te commercieel en veel zakkenrollers. Overigens was zijn ontbijt heerlijk. De Panorama route was inderdaad heel mooi, prachtige vergezichten en natuur 'wonderen' aparte rotsformaties, een canyon, zie foto's. Waarbij we het uitzichtpunt voor de canyon per ongeluk voorbij gereden waren. Uiteindelijk op naar het guest house in een privé reservaat. Eerst nog een verharde weg, maar de laatste 10 km  of zo niet meer. En het speciale is, dat je al beesten tegenkomt voordat je bij je slaapplaats bent. Zoals varkentjes, bokjes, zebra's. We werden hartelijk welkom geheten met een drankje en hebben tussen 5 en 8 wat geluierd en gelezen. Toen werd er op de trommel geslagen voor het avondmaal.