Van Robertson naar Oudtshoorn route 62

24 oktober 2016 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

23 oktober. Vandaag werden we wakker met een prachtig zonnetje en zo bleef het vandaag. Even wat drinken en salades ingeslagen bij de SPAR voor een picknick langs de route 62 naar Oudshoorn. Een kleine 300 km met fraaie vergezichten, vrij rustig omdat het zondag was. In Oudtshoorn snel ingecheckt en nog even naar een struisvogelfarm voor een rondleiding. Was wel interessant , ze hadden er 6000 voor veren en vlees en 60 broedparen . Hier blijven we twee nachten.

24 oktober , dagtochtje Swartbergpas . Om 10 uur een rondleiding door de Cango Caves, ongeveer een half uurtje rijden vanaf Oudtshoorn . In eerste instantie denk je
'grotten , zullen we dat maar overslaan, we hebben er al zo veel gezien' Maar ze waren toch de moeite waard en weer anders. Ze waren relatief droog en warm (20 C), doordat het gemiddeld maar 300 mm regent per jaar groeien ze ook bijna niet meer aan. Ze zijn in 1780 door een Nederlander ontdekt en ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n goed aangelegd pad door een grot gezien. Ze waren ook mooi, zie foto's , maar het was vooral de gids die het hem deed, maar haar leuke manier van vertellen.
Vervolgens de pas over, minder spectaculair dan vorig jaar de Sani pas, maar zeker de moeite waard, lunch in Prince Albert bij de Lazy lizard en via de Meiringspoort elders over de berg terug. Korte wandeling naar een waterval onderweg.