Monteverde maar geen nevel

20 maart 2015

Vandaag een dagtocht naar monteverde. Vanuit Tronadora anderhalf uur, waarvan 1 uur onverhard, in totaal maar 45-50 km. Daar hebben we een wandeling gemaakt over de hangbruggen, een bezoek gebracht aan de vlindertuin en een kleine tuin voor de kolibri's. Van dat laatste moet je je niet te veel voorstellen , wat bankjes en een paar palen waaraan drinkplaatsen waren gemaakt voor de kolibri's, maar de vlindertuin was wel mooi. De meeste mensen krijgen in monteverde een regenbui en wandelen door de regen. Wij zijn atypisch, geen regen, geen nevel. Wel mooi gewandeld. Daarna in st Elena gelunched , wat souvenirs gekocht en vervolgens nog een koffie, chocolade en suikerriet Tour gedaan net buiten st Elena. Een hele leuke gezellige gids, die het proces van koffie en chocolade maken uit de doeken deed. Het was  verder alleen een oude koffie plantage, die al jaren in de familie was. Verder werd er nog sap uit suikerriet geperst. Morgen een lange rit langs de kust naar ojochal