Eerste dag New york

7 maart 2015

Vandaag vroeg op gestaan en rond half 8 naar het empire state building gewandeld. Daar viel de rij mee en konden we na een security check met twee liften naar boven, eerst naar de 80e verdieping en vervolgens door naar de 86e. Je kunt nog hoger, naar 102 of zo, maar dat kost weer 15$ extra en je ziet niet veel meer. Prachtig open weer, maar met zo'n -9 en een aardig windje best fris daar boven. Maar het uitzicht was prachtig. Daarna zijn we via macy's (nog oude houten roltrappen) en B&H photo en video richting time square gelopen. Hier en daar een winkel in, om wat op te warmen, zoals een 3 verdieping tellende M&M winkel waar je je eigen gepersonaliseerde M&Ms kon laten bedrukken. Dat ging ons toch te ver, ook kleding, mokken, handdoeken, noem het maar op, hebben we laten liggen. Vervolgens naar Grand Terminal en the public library , beide mooi oude gebouwen. Toen, ruim 6 uur en vele kilometers later, lonkte de warme hotelkamer. Na wat broodnodige rust, weer op pad om Daphne op te pikken op Penn station. Daar situaties, zoals bij ons op Utrecht centraal wanneer er amper treinen rijden. Massa's mensen turend op het bord met vertrek tijden en op moment dat er dan eindelijk 1 was met zijn allen richting een roltrap. Daphne's trein reed gelukkig en was maar 45 minuten vertraagd. Een hapje gegeten en naar de kamer. Al met al veel indrukken. Niet veel foto's nog , want die heb ik met mijn camera gemaakt en staan nog niet op de telefoon of pad.