Dagtocht corcovadou

23 maart 2015

Op tijd op , eerst met de auto van ojochal naar sierpe, 45 minuten. Daar zouden we rond 8 uur vertrekken vanuit een restaurant met een bootje de rivier op. Om dat we voor 7 uur uit ons appartement weg moesten, konden we daar niet ontbijten, maar dat zou daar in sierpe wel kunnen. Wij meldden ons dus keurig om half 8 , kregen koffie aangeboden en bestelden wat toost met roerei. We zaten daar net of werden gevraagd om mee te gaan in de boot, erg ongebruikelijk dat ze te vroeg zijn, maar ja alles kan hier, dus ik protesteerde en zei dat we zaten te wachten. Toen hoefden we opeens niet mee en vertrokken we ruim na achten met een ander bootje. Eerst 40 minuten scheuren op de rivier, toen 20 minuten proberen om vanuit de rivier de oceaan op te komen, vervolgens 40 minuten scheuren over de zee om op een strandje gedropt te worden bij een rangerstation. Dat vanuit de rivier de zee op komen is lastig, vanwege de golfslag, in dit geval niet superhoog, maar snel op een volgend, maar de tien heen en weertjes voor de golfslag brachten ons er zonder spatje door en met amper schokken. Het had wel gevolgen voor de rest van het programma, want dat werd wat korter omdat het om een uur of 3 weer hoog water zou zijn, dus hij wilde om 2 uur weer vertrekken . Dus eerst ongeveer anderhalf uur gewandeld door de jungle en terug via het strand . Het bos was weer anders, we zagen, apen, een neusbeer, kikker , ara, en vogels. Vervolgens lunch aan een picknick tafel op het strand bij het rangerstation, veel fruit, wat rijst , beetje komkommer, sla en boterhammen waar je een sandwich ham of kaas van kon maken. Toen was er nog 1 uur over voor een wandeling naar een waterval en korte zwempartij. Best wel wat klauteren af en toe en de verfrissende duik was zeer welkom. Verschillende hagedissen gezien op deze tocht. Op het einde een stevige pas, om de boot te halen. Zelfde racetocht terug, gelukkig afgewisseld met twee uitstapjes op de rivier , een door mangrovebossen en de ander doir een zijarm, waar we kleine ' eekhoorn' aapjes zagen spelen in de bomen. Om half 5 weer terug bij de vertrekplaats, terug naar het appartement , even zwemmen, douchen , eten en weer op tijd met een boek op bed . De avonden zijn erg kort hier.