Aankomst

6 maart 2015

Op de eerste dag verliep de reis eigenlijk heel voorspoedig. We zijn door Trix en Gerrit-Willem naar de trein gebracht, die ons zonder vertraging naar Schiphol. Ook het vliegtuig vertrok keurig op tijd. Wel wist de piloot ons te melden dat we vanwege een sterke tegenwind een wat langere vlucht zouden hebben van een uur of 8. Dat werden er uiteindelijk 9, maar verder een heel goede vlucht. Vanwege de sneeuwval in New york, moest er namelijk meer tijd tussen de landende vliegtuigen zitten. En eenmaal veilig geland begrepen wij waarom, het leek wel of we in Siberië of op de Noordpool geland waren, de sneeuwschuivers reden constant rond en een landingsbaan was amper te herkennen. Nee wij zijn niet van de landingsbaan afgeschoven , dat was een ander vliegtuig op laguardia en wij landde op jfk; wij hadden best wel het vliegtuig een keer via die glijbanen willen verlaten, maar dat is ons bespaard gebleven . Na lange rijen voor de paspoort controle, bagage en douane , eindelijk om 18:00 het land ingelaten. Vervolgens als haringen in een ton met de airtrain naar Jamaica station . Daar veel meldingen over uitgevallen treinen en een koud en tochtig perron,maar uiteindelijk na een kwartier in een bijna lege light rail train naar Penn station gestapt. Vandaar uit in 10 minuutjes naar ons hotel geglibberd. Vervolgens weer een stukje geglibberd om een hapje te eten en op tijd het bed in. Geniet maar lekker van jullie lenteweer. Ons goede weer komt nog en dit is een aparte ervaring.