30 okt - 1 nov Sibuya game reserve

1 november 2016 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

30 oktober - 1 november , twee dagen verwend in een luxe tentenkamp van een privé safaripark. In totaal 4 tenten, we zaten daar met 6 Zweedse dames die een vakantie trip deden, jeugdvriendinnen van 49 , waarvan er 1 in Kaapstad woonde. De tenten waren voorzien van houtkachel , die niet nodig was, hoewel we die in de centrale ruimte wel aan hebben gehad. De douche en toilet waren binnen en de Nyalas liepen soms buiten bij onze tent. Er werd heerlijk voor ons gekookt en we werden om 6 uur ' s morgens en om 4 uur s' middags  3 uur lang door de ranger rondgereden voor een safari. We hebben veel impalas , zebra's , nyalas, waterbokken, blesbokken gezien, maar ook olifanten, buffels, leeuwen , neushoorns en de bonte bok gezien. Ook nog wat kleine aapjes. Verder erg relaxed allemaal. Het park is relatief jong en er lopen nog publieke wegen door. Het gebied waarin ze hun leeuwen hebben zitten, is vrij groot, maar te klein om er ander wild bij te mogen hebben. Dat hopen ze op termijn wel te kunnen door verdere grondaankopen. Dus ondanks dat je weet dat ze er moeten zitten, kun je makkelijk een uur of meer rondrijden zonder ze te zien. Ik heb nu helaas niet veel foto's paraat, niet veel met mijn telefoon gemaakt. Nu op weg naar het strand bij Jeffrey's bay. Maar het is bewolkt en regenachtig , wel 21 graden, dus we mopperen niet