Van kaapstad naar Robertson

22 oktober 2016 - Robertson, Zuid-Afrika

21 oktober , goede vlucht naar kaapstad, op tijd geland, auto gehaald bij bidvest, via sunny/ANWB. Nieuwe Nissan xtrail, vervolgens een rondje snelweg gereden omdat de afslag naar het motel , op loopafstand van het vliegveld , niet goed stond aangegeven , half 11 in motel.

22 oktober, via Stellenbosch , Franschhoek , Worcester naar Robertson. De ochtend
begon grauw met regen, na het ontbijt de weg opgegaan met een splinternieuwe witte huurauto, die vast niet wit blijft. Het was een prachtige weg door wijngaarden, over passen, maar helaas kregen wij er niet veel van mee, het regende de hele ochtend en van de geplande wandeltocht door het mooie oude Stellenbosch kwam dan ook niets. Misschien nog op de terugweg. In franschhoek zijn we wel even de auto uit geweest voor een kop koffie met heerlijk gebak bij The Village Tart. Een leuk stadje met veel boetiekjes, juweliers en eettentjes. Er waren ook wat marktjes met lokale producten, omdat het zaterdag was, maar die waren niet zo aantrekkelijk door de miezer. Worcester was minder leuk, groter, drukker en minder oud. Het was nog lastig om er een aardige lunch plek te vinden, maar vanaf daar was het wel droog. Dus vroeg ingecheckt bij ons verblijf in Robertson, en nog heel even, alles is vroeg dicht op zaterdag , een wijnproeverij gedaan. Een uitgebreid bezoek aan een wijngaard is er vandaag door het weer niet van gekomen. Nu rustig in de tuin.

1. Trudie Strous:
    23 oktober 2016
    Ziet er weer goed uit. Die vogelverschrikkers moesten ze hier ook maar gebruiken, die zien er tenminste heel wat leuker uit. Fijne vacantie toegewenst en beter weer.